Παράθυρο στο παρελθόν

Παράθυρο στο παρελθόν

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008

Yπάρχει φιλία μεταξύ φύλων;

Μιας και έχω πολλά να πω και ο φίλτατος gkastro μου έκανε παράπονα πως έχω χαθεί, μιας και εκμεταλλεύτηκα παραπάνω από το πρέπον την φιλοξενία της φίλη μου Κωνσταντινιά στο kouventoules.blogspot.com
είπα την απάντηση-σχόλιο στο υπάρχει φιλία μεταξύ φύλων να την κάνω δική μου ανάρτηση.
Είναι φοβερά δύσκολο και περικλείει μεγάλη πρόκληση να αποφύγω λογικά άλματα και αλχημείες στην ανάλυση μου αλλά θα προσπαθήσω και ζητώ προκαταβολικά την επιείκια σας.
Αρχικά θέλω να φτιάξω αξιώματα και όσοι συμφωνούν με αυτά, ελέγχουν στην συνέχεια τα προκύπτοντα θεωρήματα.
Αξίωμα 1ο:Έρωτας είναι βιολογική διεργασία απαραίτητη για την διαιώνιση του είδους.
Αξίωμα 2ο:Η φιλία είναι ανθρώπινη επινόηση αντίδοτο στην μοναξιά εσωτερική ή συμπαντική που του έχει επιβληθεί.
Θεώρημα 1ο: Ο έρωτας αποτελεί ανυπόστατο κομμάτι της μορφής του σώματος και της πνευματικής ικανότητας του φέροντος. Κανένας δεν ερωτεύεται τα σπλάχνα (ολονών μας έχουν την ίδια ακριβώς όψη) αλλά την μορφή κάποιου ή κάποιας. Η φιλία είναι πνευματική διαδικασία, «έρωτας» χωρίς σημεία εκκίνησης την σάρκα.
Θεώρημα 2ο: Τίποτε δεν αποκλείει και τα δυο να συνυπάρχουν ή να αλληλοδιαδέχονται ή να αλληλοαναιρούνται μιας και είναι ανεξάρτητες διαδικασίες και καταστάσεις, μόνο που η γέννηση τους δεν στηρίχθηκε στα παραπάνω αξιώματα.
Σύμφωνα με το Θεώρημα 1ο η πρόταση «Σαφώς και υπάρχει φιλία μεταξύ των δύο φύλων, από τις ηλικίες 0-4 ετών και 95-100 ετών.» της ανάρτησης http://kouventoules.blogspot.com/2008/07/blog-post_09.html της φίλτατης Κωνσταντινιάς ισχύει μέχρι το κόμμα.
Μετά το κόμμα υπάρχει αυτό που αναφέρω οργάνωση με την εκδηλούμενη έκφανση της, την κατηγοριοποίηση ανάλογα με την ηλικία στο «0-4 ετών και 95-100 ετών». Η οργάνωση έγινε για να ελέγχονται καλύτερα τα άτομα, οι καταστάσεις, οι συνθήκες. Ο άνθρωπος από θηρευτής, εκμεταλλευόμενος την ικανότητα να οργανώνει κατέληξε συλλέκτης, δημιουργήθηκαν κοινωνικές ομάδες, κοινωνικά στρώματα, επιβλήθηκαν ηγεσίες.
Μετά από τα παραπάνω και αν δεν έχω κάνει λογικά άλματα συμφωνώ πως:
Τίποτε δεν αποκλείει μια φιλία κάποτε να εξελιχθεί σε έρωτα. Μα σε αυτή τη περίπτωση ο όρος «φιλία» σύμφωνα με το θεώρημα 2ο δεν έχει ετυμολογική αρτιμέλεια.Στη ζωή δεν περιμένω γενικούς και απόλυτους κανόνες αλλά οδηγούς-αξιώματα που διαφεντεύουν την υπόσταση μου. Δεν αξιολογώ το «Ιερό πράγμα η φιλία, ανεξέλεγκτο ο έρωτας» μιας και σίγουρα θα κάνω λογικά άλματα. Η πολυμορφία είναι δεδομένη. Μηχανισμός της φύσης και δεν είναι αυτό που ξεχωρίζει τους ανθρώπους σε τάξεις, αλλά η οργάνωση που προανέφερα. Αποδέχομαι τα πάντα, πόσο μάλιστα την αλλαγή την συναισθημάτων μου. Τα αξιώματα μου όμως δεν μπορώ να τα αλλάξω μιας και λανθασμένα ή μη στηρίζω την προσωπική μου βιοθεωρία και εξέλιξη πάνω τους.
ΥΓ Η φωτό είναι από το site http://www.digital-camera.gr/

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

1ον ο έρωτας είναι από τα βασικότερα ένστικτα μετα την αυτοσυντήρηση.

2ον η φιλια είναι μια ανώτερη ικανότητα του ανθρώπινου είδους όπως το γέλιο , η αίσθηση του χιουμορ , η αυτοθυσία.

Δεν ερωτευόμαστε μόνο τη μορφή. Αυτό πάει ολόκληρο πακέτο. Συμπεριλαμβάνει χαρακτήρα, τρόπο σκέψης, συμπεριφοράς, κινήσεων, γοητείας και παει λέγοντας.

Η αναγκαστική συνύπαρξη ομάδων προς επιβίωση, κατάντησε τον άνθρωπο συλλέκτη όπως τον αποκαλείς.

Αυτό ίσχυε και στους πρωτόγονους λαούς, και ισχύει ακόμη και στα πρωτεύοντα θηλαστικά..

Αυτό με την οργάνωση ακούγεται πολύ αφηρημένο. Με το φτωχό μου το μυαλό, δεν μπορώ να το αντιληφθώ.

Υπάρχει π.χ. καταστατικό, πρόεδρος και μέλη;



Υ.Γ. Τώρα τελευταία διαβάζεις Καρτέσιο;

Κωνσταντινιά

Βαρυποινίτης είπε...

Βρε Κωνσταντινιά, βλέπεις συμφωνούμε σε όλα.
Σχετικά με την οργάνωση θέλω να πω πως από τη στιγμή που έγινε αντιληπτή η ικανότητα του ανθρώπου να εξειδικεύεται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του: χειρανακτικές εργασίες για μυώδεις, πνευματικές για "ευφυείς" (χοντρικά προς χάριν της οικονομίας του λόγου) η καθεστηκυία τάξη με την οργάνωση το εκμεταλλεύεται για να επιταχύνει το παραγόμενο έργο. Η οργάνωση δημιούργησε επίπεδα με εξουσιαστές κα εξουσιαζομένους και το σημαντικότερο για μένα οι "ευφυείς" όντας στο στοιχείο της εξουσίας να το εκμεταλλευονται. Επειδή φοβάμαι πως δεν μπορώ να γίνω κατανοητός όταν υποχρεόνομαι να το κάνω σε λίγες γραμμές επιφυλασσομαι για αυτόνομη ανάρτηση.
Χαίρομαι που τα βρήκαμε πάλι!

Ανώνυμος είπε...

Φεγγάρι καλά να πάθω σε τσίγκλησα και τώρα πρέπει να βάλω το μυαλό μου να κουνηθεί.
Αξίωμα 1ο: Ο έρωτας είναι ανθρώπινη επινόηση και είναι η ωραιοποιημένη επένδυση της γενετήσιας ορμής, τουτέστιν sex, για να μη το πω όπως θα έπρεπε.
Αξίωμα 2ο: Η φιλία (προτιμώ να την αποκαλώ συντροφικότητα) είναι ενστικτώδης λειτουργία ανθρώπων και ζώων αντίδοτο στην μοναξιά, και την ανασφάλεια τους. Μη με αναγκάσεις να αγοράσω Videocamera για να αποτυπώσω τις φιλίες που αναπτύσσονται στα ζώα.
Η κατηγοριοποίηση «0-4 ετών και 95-100 ετών» είναι δική μου και επομένως μόνο εμένα μπορείς να κατηγορήσεις γι’ αυτό. Ήταν από τις λίγες φορές που προσπάθησα να γράψω λίγα και την πάτησα.
Να το πω λοιπόν διαφορετικά. Δεν πιστεύω στην φιλία μεταξύ φύλων όσο υφίσταται η γενετήσια ορμή. Και θεώρησα ότι μέσα σε αυτές τις ηλικίες που ανέφερα δεν υφίσταται γενετήσια ορμή, άρα μπορεί να υπάρξει φιλία. Τώρα αν υπάρχουν εξαιρέσεις είναι άλλο πράγμα.
Φίλε μου Φεγγάρι έτσι μπράβο, βάζε τέτοια για να κουνιέται το λιγοστό μυαλό μου.
Να είσαι καλά gskastro

Ανώνυμος είπε...

Φώτη τελικά πας να με τρελάνεις, η φωτογραφία με το παιδί σου προφανώς, υπήρχε ή μπήκε τώρα τελευταία; Και το Φεγγάρι έγινε Φώτης, ή ήταν πάντα Φώτης; Έχω αλτσχάϊμέρ που έχω, πας να με αποτρελάνεις και από πάνω;
Να είσαι καλά gskastro

Βαρυποινίτης είπε...

Πάντα ήμουν Φώτης, μα χθες ζήλεψα το πως μπορείς να υπάρχεις, χωρίς συμβολισμούς. Ίσως μου στάθηκαν βαρείς, ίσως λανθασμένοι. Επιλογή μου η παρουσία του Έρμή (είναι το πραγματικό του όνομα) όχι αποκλειστικά σαν αδυναμία προς τον Βενιαμίν αλλά σαν αναγκαιότητα μιας και οι άλλοι δυο αστεροειδής (Μίμης, Σωτήρης) είναι ήδη αρκετά μεγάλοι για να σκορπούν το φως τους σε τέτοια θέματα.
Να είσαι και του λόγου σου καλά
Φώτης